Editia a II-a

Echipa de organizare:

Liliana Dana Lung, profesor metodist CCD Cluj
Dina Maria Pripon, profesor metodist CCD Cluj
Dana Zoe Mateescu, profesor metodist CCD Cluj

 Locul desfăşurării:

– Festivitatea de premiere s-a desfăşurat la Casa Corpului Didactic Cluj,

Responsabil activitate: Liliana Dana Lung

Grup ţintă: cadre didactice  şi elevi din învăţământul preuniversitar

Nr. participanţi: Cluj Alte judete Total
Cadre didactice 36 6 42
Elevi 53 14 67

Scopul concursului:

Afirmarea motivaţiei profesionale a elevilor, luarea deciziei şi realizarea planului de carieră în vederea construirii unei cariere de succes şi dezvoltarea spiritului antreprenorial.

Valorizarea experienţelor profesionale şi personale ale cadrelor didactice în vederea conturării unor modele de  cariere didactice şi a unor trasee educaţionale flexibile.

Competenţe vizate:

  1. Dezvoltarea competenţelor antreprenoriale;
  2. Formarea şi dezvoltarea abilităţii de a lua decizii privind cariera;
  3. Utilizarea Noilor Tehnologii de Informare şi Comunicare pentru prezentarea materialelor.

 

Secţiuni ale concursului:

SECŢIUNEA I – Ce mă fac când voi fi mare?

Grup ţintă: elevi din învăţământul preuniversitar

Tema 1: Descrierea viitoarei profesii şi argumentarea alegerii –  poster/afiş, prezentare ppt. sau prezi, text argumentativ, film.

Tema 2: Simularea unui interviu de angajare (joc de rol) – film sau înregistrare sonoră.

Tema 3: Plan de afaceri –  poster/afiş, prezentare ppt. sau prezi.

 

SECŢIUNEA II  – Progresul în cariera didactică

Grup ţintă: cadre didactice din învăţământul preuniversitar

Tema 1: Planul individual de dezvoltare  profesională şi/sau personală -prezentare ppt.

Tema 2: Eseu motivaţional privind alegerea carierei didactice – document word;

Tema 3: Portretul profesorului ideal poster, prezentare ppt sau prezi, text argumentativ;

Tema 4: Autoportret didactic – text reflexiv.

 

Resurse:

Toate informaţiile referitoare la concursul online se găsesc pe blogul ce se deschide cu linkul:

www.cevoidevenicumamdevenit.wordpress.com

 

Blogul concursului este administrat de profesorul metodist Liliana Dana Lung.

 

Modalităţi  de evaluare: postere, filmuleţe, eseuri, prezentări, înregistrări sonore/

Descrierea activităţilor:

A fost realizat afişul concursului:

 

A fost respectat calendarul concursului:

Activitatea Perioda Responsabili
Organizarea echipei şi elaborarea regulamentului 16-   30 martie 2017 Liliana Dana Lung

 

Înfiinţarea şi administrarea peretelui de afişare 16-martie 2017 Liliana Dana Lung
Elaborarea formularelor online 20 martie 2017 Dina Maria Pripon
Promovarea concursului 1 – 10 aprilie 2017 Liliana Dana Lung
Înscrierea  candidaţilor.

Încărcarea lucrărilor (pe secţiuni) pe platforma online

1 aprilie – 8 mai 2017 Dina Maria Pripon
Desemnarea juriului 1-10 aprilie 2017 Echipa
Evaluarea lucrărilor 8 mai – 22 mai 2017 Echipa

Juriul desemnat

Recunoaşterea participării şi acordarea premiilor pe secţiuni şi teme. 31 mai 2017 Echipa
Diseminarea rezultatelor iunie 2017 Liliana Dana Lung

 La concurs au fost înscrise 67 de lucrări ale elevilor şi 22 lucrări ale cadrelor didactice din judeţele Cluj, Bistriţa-Năsăud, Maramures, Vrancea care au fost postate pe cei doi pereţi virtuali de afişaj.

Lucrările au fost jurizate de către comisia special constituită din următorii membrii:

Prof. Mariana Pop, inspector şcolar general adjunct, Inspectoratul Scolar Judetean Cluj;

Prof. Mihaela Popescu, director, Casa Corpului Didactic Cluj;

prof. psiholog Veronica Bogorin, director, Centrul de Resurse şi de Asistenţă Educaţională;

Prof. Amalia Gurzău, inspector şcolar , Inspectoratul Scolar Judetean Cluj;

Prof. Dana Zoe Mateescu, profesor metodist, Casa Corpului Didactic Cluj;

Prof. Alina Boca, profesor metodist, Casa Corpului Didactic Cluj;

Prof. Mihaela Popa, profesor, Colegiul Tehnic de Transporturi “Transilvania”.

 

A fost surprins un spectru larg de calitati şi valori  în jurul cărora este cladită cariera didactica din (auto) portretele colegilor nostri: responsabilitate, credinta, vocatie, performanta, carisma,optimism, implicare,  ingeniozitate, maiestrie, perseverenta, pasiune, dragoste, rabdare, eleganţă, nobleţe, umor, fermitate, entuziasm,  înţelegere, viziune, joaca, imaginatie, sacrificiu, daruire, blândeţe, umanism, dedicaţie.

 Povestea incepe cu

A fost odată o pânză albă, grunduită, pregătită pentru a fi umplută cu tonurile, nuanţele, liniile sau petele de culoare ale unei cariere, o pânză a inconştientului pe care copilăria a marcat tonuri de lumină şi umbră – o zonă a alegerilor de tip DA/NU. (Emilia Muresan)

Continua cu

Îmi place ceea ce fac în fiecare zi, îmi place să merg la școală, îmi place să îmi pregătesc lecțiile pentru a doua zi, încă îmi place să corectez lucrări… îmi place ceea ce am devenit: ”doamna profesoară”. (Carmen Hateganu)

Activitatea de cadru didactic mi-a oferit posibilitatea de a trăi toate bucuriile și tristețile copiilor ca și cum ar fi ale mele; am învățat de la copii să trăiesc fiecare emoție la intensitate maximă, să apreciez fiecare clipă din viață ca și cum ar fi cea mai importantă. (Mihaela Jurcan)

Ce am învăţat eu de la părinţi, de la colegi, de la copii, din munca şi experienţa mea de dascăl: să fi în armonie cu tine însuţi,  să ai curajul de a-ţi  recunoaşte greşelile, de a cere iertare acolo unde şi cînd e nevoie, de a critica fără să jigneşti, de a obţine fără să impui, de a plânge şi râde împreună cu ceilalţi, de a întinde o mână şi celor care închid pumnul, de a iubi ,,omul”, revărsând din preaplinul tău lăuntric acea energie benefică, răspândind siguranţa şi starea de bine. (Simina Mocean)

Si nu se sfarseste cu

Autoportetul meu este încă pe şevalet, vopseaua încă mai are luciu, pensula neastâmpărată încă mai are puterea de a contura în tuşe şi accente, în lumini şi umbre alte experienţe de carieră. (Emilia Mureşan)

 

Având alături părinţi iubitori şi bunici intelepti, dascali minunati, copiii noşti ne-au comunicat că doresc să devină medici, designeri, bucatari, coafeze, educatoare, profesoara de limba engleza. Invatoare (de inot), pictori, programatori, investitori de succes, afaceristi, piloti, avocati, politisti, însoţitori de bord, medici veterinari, sportivi, jurnalişti, actori, creatori de modă, arhitecţi, pictori, fermieri, filosofi, actori, muzicieni, însotitori de bord, cofetari, mecanici auto, vanzatoare, sportiv profesionist, rallist (a se citi pilot de curse de formula 1), psiholog.

 

Premierea participanţilor s-a realizat în cadru festiv, la care au participat 30 de elevi şi de profesori. Toţi participanţii la concurs au obţinut premii sponsorizate de către: Banca Comercială Română, Banca Transilvania, Telekom România.

 

Concluzii în urma desfăşurării concursului:

 După o îndelungă chibzuinţă, juriul a acordat următoarele premii şi menţiuni.

La secţiunea I, destinată elevilor s-au acordat premiile I, II, III şi menţiuni ( 24 de premii şi menţiuni) pe cicluri de învaţământ. La secţiunea II, dedicată cadrelor didactice s-au acordat premii constând în participări gratuite, în calitate de cursant, la programele de formare din Oferta de formare continuă a Casei Corpului Didactic Cluj  pentru anul şcolar 2017-2018 şi pentru anul şcolar 2018-2019.

Câstigătorii la secţiunea profesorilor au fost următorii:

Premiul I- Mureşan Emilia, director la Colegiul Naţional „Andrei Mureşanu” din Dej, cu lucrarea „Autoportret didactic” şi Tesa Laura, profesor la Colegiul Tehnic de Transporturi „Transilvania” din Cluj-Napoca cu lucrarea „Profesorul ideal”

Premiul II– Stanca Florentina, profesor la Liceul Teoretic „Avram Iancu” din Cluj-Napoca cu prezentarea „Profesorul ideal”

Premiul III– Popa Ofelia, director adjunct la Liceul Tehnologic Special „SAMUS” din Cluj-Napoca cu afişul „Profesorul ideal”;

 

Câştigători la secţiunea elevilor au fost:

Tema 1: Descrierea viitoarei profesii si argumentarea alegerii

Ciclul primar

Premiul I – Blaga Karina/ prof. Muncaciu Diana Corina/ Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu”, Cluj Napoca

Premiul II – Nagy Robert Alin/ prof. Botiza Ligia/ Şcoala Gimnazială Aghireşu-Fabrici,

Premiul III – Nagy Antonia Mirela, Papp Alex Imre/ prof. Botiza Ligia/ Şcoala GimnazialĂ Aghireşu Fabrici.

Ciclul gimnazial

Premiul I – Chira Antoniu Danusiu/ prof. Dascalu Gabriela Claudia/ Şcoala Gimnazială „Avram Iancu”, Dej,

Premiul II – Danciu Valentin si Franciuc Razvan/ prof. Tiganus Valy/ Şcoala Gimnazială Al. Vlahută” Focsani, Vrancea,

Premiu III – Cristea Tudor/ prof. Hategan Carmen/ Şcoala Gimnazială Aghireşu Fabrici

Ciclul liceal

Premiul I – Racasan Carmen Elisa/prof. Balanescu Daniela Cristina/ Colegiul Naţional Pedagogic „Gh. Lazăr”, Cluj Napoca;

Premiul II – Iacob Iulia Daria/ prof. Sabau Viorelia/ Liceul Teoretic „M. Eminescu”, Cluj Napoca

Premiul III  – Ernst Roxana/ prof. Ureche Ana Maria/ Liceul Teoretic „Solomon Haliţa”, Sângeorz- Băi, Bistriţa-Năsăud,

Premiul III  – Cadis Tania Ioana/ prof. Stanca Florentina/ Liceul Teoretic „Avram Iancu”, Cluj Napoca.

Tema 2: Simularea unui interviu de angajare

Premiul I – Coroian Sebastian/ prof. Emilia Muresan/ Colegiul Naţional „Andrei Muresanu”, Dej,

Premiul II – Ciceu Pavel, Gocan Alexandra, Petric Maria, Cocis Vagner Cristian/ prof. Cojocaru Daniela/ Şcoala Gimnazială „Emil Isac”, Cluj Napoca,

Premiul III – Galan Ioana, Ciolpan Catalina/ prof. Foarfeca Liliana/ Şcoala Gimnazială „Al Vlahuţă” Focşani, Vrancea.

Tema 3: Plan de afaceri

Premiul I – Gaitur Stela/ prof. Sofrom Paul Chirila/ Colegiu Tehnic Napoca

Premiul II – Cistelecan Catalin,/ prof Balanescu Daniela,  Colegiul Naţional Pedagogic „Gh. Lazăr”, Cluj-Napoca,

Premiul III – Bogdaniuc Lavinia/ Prof. Eberle Cristina Laura/ ColegiuTehnic „Anghel Saligny”, Cluj Napoca

 

Toţi participanţii la activitate au fost încântaţi de  modul de organizare al activităţilor. Prin numărul mare de participanţi prezenţi în mediul online şi la festivitatea de premiere, succesul activităţii a fost asigurat.

                                                                        

               Responsabil activitate,

 Liliana Dana Lung, profesor metodist

Reclame